logo

Inovatif

Bos Facebook bercuti, rezeki semakin mencurah-curah.


Ada-ada saja cerita unik dari pengasas situs jejaring sosial Facebook, Mark Zuckerberg. Zuck yang baru saja mengambil cuti setelah kelahiran puteri pertamanya, Maxima Chan Zuckerberg, itu bak mendapatkan durian runtuh. Kenapa pula tidak, selama bercuti untuk merawat puterinya bersama-sama dengan isterinya, Priscilla Chan, rangkaian sosial yang pengguna aktifnya mencapai 1,59 bilion per bulan itu melaporkan bahawa pendapatannya meningkat hingga 52 persen selama tempoh tiga bulan pada 31 Desember 2015.

Maklumat daripada Tech Times, Jumaat (29/1/2016), keuntungan yang diperolehi Facebook pada tempoh  tersebut mencecah lebih dari US$ 1 bilion! Zuckerberg dikabarkan menghabiskan masa cutinya bersama sang buah hatinya selama lebih kurang dua bulan. Dalam cutinya, CEO Facebook ini seringkali dilihat menikmati saat-saat manis bersama keluarga kecilnya dalam foto-foto yang beredar luas di internet. Dalam pada itu, berdasarkan laporan Bloomberg, harga saham Facebook melonjak, sehingga memberikan Zuckerberg tambahan kekayaan hingga US$ 5.5 bilion! Hal tersebut menjadikannya berada pada kedudukan keenam dari daftar orang-orang paling kaya di dunia.


Moral dartipada kisah Zuckerberg ini, jika anda adalah seorang ayah yang memiliki pekerjaan dengan tingkat stres yang tinggi, cubalah untuk beristirahat dari pekerjaan dan mengambil cuti. Habiskan waktu tersebut untuk melakukan hal-hal indah bersama dengan orang-orang yang Anda cintai. Sudah tentu prestasi anda kelak akan menjadi lebih baik. Facebook dikabarkan mengizinkan pekerjanya untuk cuti selama empat bulan bagi mengurus anak-anak mereka yang baru lahir. Sebagai perbandingan, CEO Yahoo, Marissa Mayer, hanya mengambil dua minggu semasa cutinya pada 2012 setelah dia melahirkan anak pertamanya.

Inovatif

About Inovatif -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :